Wat betekent CPC?
CPC is een afkorting, voluit staat CPC voor Cost-Per-Click. CPC is een veelgebruikte term bij online adverteren. CPC is de prijs die je betaalt voor iedere klik op je advertentie.
Bekende advertentienetwerken als Google Ads en Facebook Ads laten gebruikers bieden op basis van CPC. Bied je een CPC van 2 euro, dan bied je feitelijk 2 euro voor iedere bezoeker die op je advertentie klikt. Maar let op: je betaalt altijd voor de klik, ook wanneer de bezoeker niets koopt op je website of contactgegevens achterlaat.
Wanneer kiezen voor CPC?
Afhankelijk van de doelen van de campagne kan afrekenen op basis van CPC de beste methode zijn. Afrekenen op basis van CPC sluit bijvoorbeeld vaak aan bij campagnes die gericht zijn op het doelgericht werven van verkeer. Zulks bijvoorbeeld met als doel conversies te genereren met dit verkeer. Denk aan leadcampagnes waarin de bezoeker een formulier invult of verkoopcampagnes waarin de bezoeker doelgericht naar een product zoekt en de ad de bezoeker landt op de productpagina van een webshop.
Meer weten over CPC?
Meer weten over adverteren op basis van CPC? Neem contact met ons op!